Indskoling (0.-3.)

whiteboard med projektor opsætning.

Indskolingen på Finderuphøj Skole består af elever i 0., 1., 2. og 3. årgang.

I skoleåret 2019-2020 rummer Finderuphøj Skoles indskoling 10 almenklasser med 233 børn samt 2 specialklasser med i alt 20 børn.

Klassekvotient i almenklasserne er på 23,3 børn pr. klasse.

Børnene i indskolingen er fordelt på to klynger med egne klasselokaler og tilhørende fællesrum, hvor 0. og 1. klasserne deler én klynge og 2. og 3. klasserne deler én klynge.

Finderuphøj Skoles specialklasser placerer sig dør om dør med deres jævnaldrende i almenklasserne således, at de yngste har klasselokale i samme klynge som 0. og 1. årgang, og de ældre indskolingsbørn har klasselokale i samme klynge som 2. og 3. årgang.

Undervisningen i specialklasserne foregår i egne lokaler, med mulighed for fælles aktiviteter i både skole- og SFO-tid.

Vi forventer at vi fremover modtager 45-60 børn til børnehaveklasserne hvert år.