Grundoplysninger

AdresseBilleder af børn der klatrer i et træ på en sommerdag.

Finderuphøj Skole
Spættevej 2
8800 Viborg

Tlf. 8787 2100

E-mail: skole.finderuphoej@viborg.dk

Skoleleder: Hans Nyholm
Formand for skolebestyrelsen: Jonas Stendal Klitte

Klassetrin og spor på skolen

Antal klassetrin på skolen:
0. - 6. klasse (almen)
0. - 6. klasse (special)

Antal spor på skolen: 2

Finderuphøj Skole er fødeskole for Vestre Skole i Viborg, og der arrangeres fælles aktiviteter med eleverne på Vestre Skole for at lette skiftet efter 6. klasse.

Skoledagen starter klokken 8.00. SFO'en åbner kl. 6.15 og lukker klokken 17.00  - fredag dog 16.00.

SFO'en er åben alle hverdage undtagen uge 29, 30 og 31 (2023), fredag efter Kristi Himmelfartsdag, Grundlovsdag, samt dagene mellem jul og nytår. Der er mulighed for nødpasning i sommer- og juleferie.

Tilbud efter skoletidBillede af børn der er udenfor og maler på et langt stykke pap der er på jorden.

Finderuphøj Skole tilbyder SFO efter endt skoledag, hvor eleverne kan deltage i de planlagte aktiviteter eller bare hænge ud eller lege sammen

SFO'en for elever i de almene klasser er delt i to afdelinger: Den ene er for 0. og 1. klasse, mens den anden er for 2. og 3. klasse.

Fysisk er de hver for sig, men aktiviteterne er koordineret. De foregår både på tværs af aldersgrupperne, men også målrettet den enkelte aldersgruppe.