Specialklasser

Finderuphøj Skole modtager børn fra 0. – 6. årgang, som har generelle og/eller specifikke indlæringsvanskeligheder. Børnene henvises af et visitationsudvalg i B&U til at modtage specialpædagogisk bistand i specialklasse.

På Finderuphøj Skole er specialklasserne nu en fuldt ud integreret del af skolen, og eleverne har både klasseværelser og SFO i samme bygninger som deres jævnaldrende.

Oprindeligt blev der bygget en separat klynge med indvielse i 2011, men i dag har klasserne til huse i henholdsvis indskolings- og mellemtrinsklyngerne - dør om dør med deres jævnaldrende i almenklasserne.

Klasserne har egne lokaler til både undervisning og SFO, men deler fritidsarealer indendørs og udendørs med almenklasserne. Der er af pædagogiske hensyn også afskærmede aktiviteter i både skole- og SFO-tid

Klasserne i specialtilbuddet er mindre end almentilbuddet, og undervisningen er individuelt tilrettelagt ud fra hensynet til den enkelte elevs behov og forudsætninger.